Dieta bez cukru – dlaczego nie warto go jeść?

Konsumpcja cukru z roku na rok rośnie, jednak nie przyjmujemy go w czystej postaci. Przetworzona żywność i słodkie napoje to główne źródła cukru, które obecnie spożywamy. Cukier jest dodawany praktycznie do wszystkiego, nie każdy zdaje sobie z tego, sprawę, ale można znaleźć go nawet w makaronie, jogurtach, płatkach śniadaniowych. Trudno wyeliminować go z diety całkowicie, ale można ograniczyć jego spożycie. Jakich produktów unikać będąc na diecie bezcukrowej?

Dlaczego nie warto spożywać cukru?

Chociaż cukier sam w sobie nie jest zły i naturalnie występuje w dość dużej ilości, bo można znaleźć go w owocach czy mleku, to spożywany wraz z przetworzoną żywnością może okazać się szkodliwy dla naszego zdrowia. Nadmiar cukru w organizmie zaburza wchłanianie białek, osłabia strukturę DNA, przyspiesza proces starzenia się organizmu. Jeżeli będziemy spożywać go w nadmiarze, możemy spodziewać się przedwczesnego pojawienia się zmarszczek, ale również zakwaszenia organizmu. Nadmiar cukru może prowadzić również do otyłości, a także wielu poważnych chorób typu cukrzyca, zwyrodnienie stawów, kręgosłupa, zawał serca, udar mózgu.

Jesteśmy przyzwyczajeni do słodyczy i słodkich napojów, tymczasem dieta bez cukru daje naprawdę wiele dobrego. Już po kilku dniach po odstawieniu , możemy zaobserwować pozytywne zmiany.

Co zyskasz odstawiając cukier?

Zdrowa dieta i aktywność fizyczna poprawi jakość naszego życia. Mimo, że po zjedzeniu produktu bogatego w cukier dostajemy zastrzyku energii, to po chwili robimy się jeszcze bardziej znużeni i opadamy z sił. Cukier działa właśnie w ten  sposób. Jeżeli zależy nam na pobudzeniu organizmu do działania, lepiej zdecydować się na picie naturalnych napojów np. zielonej herbaty, która rozjaśnia umysł i poprawia koncentrację. Wystarczy wypić 3 filiżanki naparu dziennie, aby móc dostarczyć sobie energii na cały dzień. Gdy nie mamy czasu na parzenie zielonego naparu, można spożywać naturalne napoje z zielonej herbaty np. Soti natural. To produkty, które nie zawierają żadnych niepotrzebnych substancji typu cukier, aromaty, barwniki czy konserwanty. W składzie Soti jest tylko woda i zielona herbata, to produkt ekologiczny, wegański, który można kupić obecnie w większości dyskontów spożywczych i nie tylko.

Rezygnując z cukru będziemy mieć większą kontrolę nad swoją wagą. Odstawiając słodycze, chipsy, słodkie napoje nie tylko będziemy zdrowsi, ale z pewnością uda nam się zrzucić kilka zbędnych kilogramów, jeśli mamy taką potrzebę i chęci. Kolejna pozytywna zmiana po przejściu na dietę bez cukru to lepsza praca narządów wewnętrznych. Co to znaczy? Jedząc zdrowe, nieprzetworzone produkty jelita będą pracować sprawniej, odzyskają zdolność  do prawidłowego trawienia. Jeżeli nie będziesz ulegać pokusie podjadania słodyczy, to po dłuższym czasie ta potrzeba całkowicie zniknie. Im więcej cukru spożywasz, tym więcej go potrzebujesz.

Ograniczenie spożywania cukru będzie miało bardzo korzystny wpływ również na nasz wygląd. Cukier bardzo poważnie szkodzi naszej skórze, tyle że od wewnątrz. Osoby, które zdecydowały się przejść na dietę bezcukrową, zgodnie twierdzą, że ich kondycja ich cery znacznie się poprawiła. Nawet, jeżeli nie zamierzamy rezygnować z cukru na zawsze, to warto od czasu do czasu zrobić cukrowy detoks.